Закон України (№270/96-ВР) Про рекламу 2020 рік.

Наразі дуже багато запитань: як узаконити вивіску, які потрібні документи для дозволу на розміщення зовнішньої реклами, як отримати дозвіл КМДА на вивіску та подібні. Треба зауважити, що відтепер уся реклама має бути виключно українською мовою. Ми зібрали у цій статті тільки перевірені першоджерела.

Загальні положення

Зовнішня реклама – реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, зокрема:

  • рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості,
  • на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання,
  • над проїжджою частиною вулиць і доріг;

Правила розміщення зовнішньої реклами 2020

  • У населених пунктах розміщення реками проводиться на підставі дозволів,що надаються виконавчими органами сільських, селищних та міських рад.

На територіях, будинках та спорудах зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб).

Вимоги до розміщення зовнішньої реклами визначаються ст. 16 Закону України “Про рекламу”:

  • Розміщувати рекламу дозволено із дотриманням вимог техніки безпеки та із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування
  • Не відтворювати зображення дорожніх знаків;
  • Освітлення зовнішньої реклами не повинно освітлювати квартири житлових будинків, а також не повинно засліплювати учасників дорожнього руху;
  • Фундаменти наземної зовнішньої реклами, що виступають над поверхнею землі, можуть бути декоративно оформлені;
  • Опори наземної зовнішньої реклами, що розташована вздовж проїжджої частини вулиць і доріг, повинні бути обладнані світлоповертаючими матеріалами, заввишки до 2 метрів від поверхні землі (мати вертикальну дорожню розмітку);
  • Нижній край зовнішньої реклами, що розміщується над проїжджою частиною, повинен розташовуватися на висоті не менше ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття;
  • У місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну лінію з фасадами будівель або огорожами .

Заборони щодо розміщення зовнішньої реклами

Заборонено розташовувати засоби зовнішньої реклами:

  • на пішохідних доріжках та алеях;
  • у населених пунктах на висоті менш ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття, якщо їх рекламна поверхня виступає за межі краю проїжджої частини;
  • поза населеними пунктами на відстані менш ніж 5 метрів від краю проїжджої частини.

Демонтаж рекламних засобів

Демонтаж має бути проведений власниками (законними користувачами) рекламних засобів самостійно за власний рахунок (крім випадку, коли власника неможливо встановити) в термін, вказаний у вимозі дозвільного органу чи КП “Київреклама” про усунення порушень вимог порядку розміщення зовнішньої реклами.

Демонтаж здійснюється у випадках:

  • відсутності маркування рекламних засобів;
  • у випадку самовільно встановлених рекламних засобів;
  • якщо завершився термін дії договору ( і не був подовжений);
  • якщо дозвіл було скасовано і встановленому порядку;
  • технічний стан рекламних засобів загрожує життю або здоров’ю людей
  • технічний стан створює загрозу заподіяння майнової чи немайнової шкоди третім особам;
  • у разі невідповідності технічних характеристик реклами
  • за наявності заборгованості розповсюджувача зовнішньої реклами по сплаті коштів за право тимчасового користування місцем(або місцями) для розміщення рекламного засобу, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Києва, більш ніж за 2 місяці;
  • у випадку зміни містобудівної ситуації за наявності відповідного розпорядження виконавчого органу КМДА та листа від замовника робіт з будівництва, реконструкції, ремонту тощо щодо необхідності демонтажу РЗ, що заважають проведенню відповідних робіт;
  • в інших випадках, передбачених договором на право тимчасового користування місцями для розміщення РЗ, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Києва.

Порядок демонтажу рекламних засобів визначено відповідно до Рішення КМР від 22 вересня 2011 року N 37/6253 “Про затвердження Порядку розміщення реклами в м. Києві”.

Відповідальність за незаконне розміщення реклами

У разі виявлення фактів незаконного розміщення рекламних засобів та самовільного розклеювання оголошень у недозволених місцях всі порушники благоустрою притягуватимуться до відповідальності. Така відповідальність визначена ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення і передбачає накладання штрафу:

  • на громадян – від 20 до 80 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (від 340 до 1360 грн.)
  • на посадових осіб, суб’єктів підприємницької діяльності –від 50 до 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн.).

*Неоподатковуваний мінімум доходів громадян — грошова сума розміром у 17 гривень, встановлена Податковим кодексом України.

Джерело wiki.1551.gov.ua

Реклама: вивіска чи табличка? Проблема ідентифікації зовнішніх носіїв реклами.

Є окремі положення для різних видів реклами. Пропонуємо ознайомитися за посиланням на першоджерело: Видавництво Юридична практика

Що треба відзначити:

Розміщення вивіски має бути передбачено проектною документацією будівлі, на якому розміщена ця вивіска (або затверджено окремо в паспорті фасаду будинку), в разі, якщо це не передбачено проектною документацією, необхідно оформити паспорт інформаційної вивіски.

Укладення договору на право тимчасового користування місцем в даному випадку не потрібно. 

Розміщення інформаційних табличок та інформації в вітрині не потребує оформлення будь-яких дозволів та паспортів.

Стаття 26 закону України про рекламу. Контроль за дотриманням законодавства.

1. Контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здiйснюють у межах своєї компетенцiї:

Мiнiстерство України у справах преси та iнформацiї – щодо друкованих засобiв масової iнформацiї;

Державний комiтет України у справах захисту прав споживачiв – щодо рекламодавцiв, виробникiв та розповсюджувачiв реклами у сферi захисту споживачiв вiд порушень законодавства про рекламу;

Антимонопольний комiтет України – вiдповiдно до антимонопольного законодавства;

Нацiональна рада України з питань телебачення i радiомовлення – щодо телерадiоорганiзацiй усiх форм власностi.

2. На вимогу державних органiв виконавчої влади (їх територiальних органiв), на якi покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу, рекламодавцi, виробники та розповсюджувачi реклами зобов’язанi надавати документи, уснi чи письмовi пояснення, вiдео- та звукозаписи, а також iншу iнформацiю, необхiдну для здiйснення повноважень, передбачених цим Законом.

3. Для координацiї дiяльностi в галузi реклами Кабiнет Мiнiстрiв України створює мiжвiдомчу раду, до складу якої можуть входити також представники всеукраїнських об’єднань громадян у галузi реклами.

Крім того, відповідний орган державної влади має право:

вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами усунення виявлених порушень вимог законодавства;

вимагати припинення дій, що перешкоджають здійсненню державного контролю;

надавати (надсилати) рекламодавцям, виробникам та розповсюджувачам реклами обов’язкові для виконання приписи про усунення порушень;

приймати рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі неправомірним з одночасним зупиненням її розповсюдження;

приймати рішення про зупинення розповсюдження відповідної реклами.

Органи державної влади зобов’язані повідомляти рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справ про порушення ними вимог законодавства про рекламу не менше ніж за п’ять робочих днів до дати розгляду справи.

Частина друга статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом N 145-VI від 18.03.2008; в редакції Закону N 5042-VI від 04.07.2012

3. Рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами під час розгляду питання про порушення цього Закону мають право:

бути присутніми на засіданні державного органу під час розгляду питання про порушення ними цього Закону;

подавати необхідні документи, давати пояснення;

отримувати копію протоколу засідання та рішення державного органу, прийнятого щодо них;

оскаржувати дії чи бездіяльність зазначеного державного органу та його посадових осіб до суду. Абзац п’ятий частини третьої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом N 145-VI від 18.03.2008 .

Частину четверту статті 26 виключено на підставі Закону N 5463-VI від 16.10.2012 

Що ще ми пропонуємо:
 БЕЗКОШТОВНИЙ виїзд фахівця на ваш об`єкт;

– проектування вивіски на основі побажань замовника, бюджету, корпоративного стилю та архітектурних особливостей місцезнаходження;

– власне виробництво. Компанія Анеле Реклама контролює увесь процес виготовлення зовнішньої реклами у Києві та області від розробки до монтажу. Колектив компанії відповідально працює вже більше 10 років. Ми пишаємося нашими проєктами спільно із Замовниками. Вивіски прикрашають Київ та інші міста вже багато років.

– виготовлення зовнішньої реклами під ключ. Комплексний підхід до цілісного рекламного оформлення вашого бізнесу. Вхідні групи, інтер`єрна та мобільна (пересувна) реклама. 

Компанія Анеле Реклама допомагає у вирішенні питань щодо узаконення зовнішньої реклами. Наші вивіски та їх монтаж відповідають вимогам чинного законодавства України.

Наш профіль у Google-Business Відгуки про Анеле-Реклама.

Бажаєте більше прикладів реклами?

Завітайте до Галереї або отримайте ідеї для натхнення від зарубіжних проектів в нашому альбомі у Pinterest (*фотографії у статті наведені у якості прикладів, джерело – Pinterest та галерея робіт Анеле Реклама). 

Приєднуйтесь до нашої спільноти у Facebook, щоб переглянути готові роботи нашого виробництва.

Що ще почитати?

One Comment

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *